Ultraviolet (UV) hè a radiazione elettromagnetica chì cade in u spettru luminoso trà a luce visibile è i raghji X.
Guli iu iu r
hè divisu in trè categorie principali: UVA, UVB è UVC. A luce UVC, chì hà a lunghezza d'onda più corta è l'energia più alta, hè più comunmente utilizata per a sterilizazione perchè pò tumbà o inattivate parechji microorganismi, cumprese battìri, virus è fungi.
L'irradiazione diretta di u corpu umanu cù u lume UV ùn hè micca cunsigliatu per a sterilizazione perchè a radiazione UV pò causà danni à a pelle è l'ochji. A luce UVC, in particulari, pò causà sunburn, cancru di a pelle è cataratte è dannu l'ADN di e cellule viventi. Dunque, ùn hè micca sicuru d'irradià direttamente u corpu umanu cù a luce UV, perchè pò causà danni. Invece, a luce UV hè tipicamente utilizata per sterilizà superfici o oggetti, cum'è l'equipaggiu medicale, o per purificà l'aria o l'acqua.
Hè vale a pena nutà ancu chì a luce UV-C hè ancu aduprata in certi lampi UV-C in a casa chì sò supposti per tumbà i batteri è i virus, ma queste lampade pò esse micca efficaci cum'è e fonti di luce UV-C utilizati in l'uspitali è laboratori. Per piacè leghje per sapè più nantu à a luce ultravioletta è i so effetti di sterilizazione.
![A luce ultravioletta irradia direttamente u corpu umanu per a sterilizazione? 1]()
U lume UVC è u so usu in sterilizazione
A luce UVC, cunnisciuta ancu com'è "UV germicida", hè un tipu di radiazione ultravioletta cù un intervallu di lunghezza d'onda di 200-280 nm. Hè u tipu più efficace di luce UV per a sterilizazione perchè hà a lunghezza d'onda più corta è l'energia più alta, chì li permette di penetrà è dannu u
DNA di i microorganismi, uccidendu o inattivendu in modu efficace. Questu facenu un strumentu efficace per tumbà parechji microorganismi, cumprese batteri, virus è fungi.
A luce UVC hè aduprata in diversi paràmetri per scopi di sterilizazione, cumpresi ospedali, laboratorii è e piante di trasfurmazioni alimentari. In ospedali è laboratorii, a luce UVC hè aduprata per sterilizà e superfici è l'equipaggiu, cum'è strumenti chirurgici, per prevene a diffusione di infizzioni. In listessu modu, in i pianti di trasfurmazioni di l'alimentariu, a luce UVC hè aduprata per purificà l'acqua è l'aria per impediscenu a crescita di i microorganismi chì ponu sguassate l'alimentariu.
Lampi UVC è lampadine sò ancu aduprati in purificatori d'aria è d'acqua per l'usu domesticu. A luce UV-C in questi apparecchi hè supposta di distrughje virus, batteri è altri microorganismi in l'aria o l'acqua, facendu più sicura per respira o beie. Tuttavia, hè vitale per nutà chì queste lampade ùn ponu micca esse efficaci quant'è e fonti di luce UV-C aduprate in ospedali è laboratori.
Hè nutate ancu chì a luce UVC ùn deve mai esse usata per irradiate direttamente u corpu umanu, perchè pò causà danni à a pelle è l'occhi, sunburn, cancru di a pelle è cataratte, è ponu dannà l'ADN di e cellule viventi.
Irradiazione diretta di u corpu umanu cù luce UV
L'irradiazione diretta di u corpu umanu cù a luce UV, cunnisciuta ancu com'è terapia di luce UV, ùn hè micca cunsigliatu per a sterilizazione o qualsiasi altru scopu. Questu hè chì a radiazione UV pò causà danni à a pelle è l'ochji. A luce UVC, in particulare, pò causà sunburn, cancru di a pelle è cataratte, dannu l'ADN di e cellule viventi.
A radiazione UV pò ancu influenza negativamente u sistema immune, facendu più suscettibile à infizzioni. Per quessa, l'irradiazione diretta di u corpu umanu cù a luce UV deve esse evitata. A luce UV deve sterilizà solu superfici o oggetti o purificà l'aria o l'acqua. Se a terapia di luce UV hè necessaria, deve esse amministrata sottu a guida di un prufessore di a salute è cù un equipamentu protettivu.
Inoltre, l'esposizione à a radiazione UV pò affettà negativamente u sistema immune, facendu più suscettibile à infizzioni. Dunque, l'irradiazione diretta di u corpu umanu cù a luce UV ùn hè micca cunsigliatu. Invece, u modulu LED UV deve esse usatu solu per sterilizà superfici o oggetti o per purificà l'aria o l'acqua. Se a terapia di luce UV hè necessaria, deve esse amministrata sottu a guida di un prufessiunale è cù un equipamentu protettivu.
U dannu potenziale causatu da a radiazione UV
A radiazione ultravioletta (UV) pò affettà negativamente a salute umana, cumprese danni à cortu è longu andà. A radiazione UV pò causà danni à a pelle, l'ochji è u sistema immune, aumentendu u risicu di certi tipi di cancru. Certi altri tipi di danni è risichi per a salute assuciati cù a radiazione UV sò:
![A luce ultravioletta irradia direttamente u corpu umanu per a sterilizazione? 2]()
Dannu à a pelle
A radiazione UV pò causà diversi prublemi di a pelle, cumprese u sole, u cancer di a pelle è l'anzianu prematuru. Sunburn, causatu da a sobreesposizione à a radiazione UV, pò causà rossu, dolore è inflammazioni di a pelle. L'esposizione à longu andà à a radiazione UV pò aumentà u risicu di cancru di a pelle, chì pò esse fatale s'ellu ùn hè micca trattatu. A radiazione UV pò ancu pruvucà un invechjamentu prematuru di a pelle, chì porta à arrughe, spots di anziane è altri signali di anziane.
Dannu à l'ochji
A radiazione UV pò ancu causà danni à l'ochji, chì portanu à parechji prublemi, cumprese cataratte, degenerazione maculare ligata à l'età è cancru di l'ochji. A cataratta, un annebbiamentu di a lente naturale di l'ochju, sò a causa principale di cecità in u mondu sanu. A degenerazione maculare ligata à l'età (AMD) hè un mutivu maiò per a perdita di visione in l'adulti anziani. Tramindui sti malati oculari sò assuciati cù l'esposizione longu à a radiazione UV.
Sistema immune
A radiazione UV pò ancu influenza negativamente u sistema immune, facendu più suscettibile à infizzioni. A radiazione UV pò dannà l'ADN di e cellule, purtendu à mutazioni chì ponu purtà à u cancer. A radiazione UV pò ancu supprime u sistema immune, facendu incapace di cummattiri l'infizzioni.
Cancer
L'esposizione prolongata à a radiazione UV pò aumentà u risicu di diversi tipi di cancru, cum'è u cancru di a pelle, u melanoma è u cancru di l'ochji. U melanoma, a forma più devastante di cancru di a pelle, pò esse mortale s'ellu ùn hè micca rilevatu è guaritu prestu.
A radiazione UV pò causà diversi effetti negativi per a salute, cumprese danni à a pelle, danni à l'ochji, danni à u sistema immune, è un risicu aumentatu di certi tipi di cancru.
Per quessa, hè impurtante di limità l'esposizione à a radiazione UV allughjendu fora di u sole durante l'ora di punta, purtendu vestiti protettivi, è usendu una crema solare.
Usi alternati di a luce UV per a sterilizazione
A luce ultravioletta (UV) hè stata aduprata per decennii cum'è un mezzu di sterilizazione è di disinfezione per a so capacità di inattivà i microorganismi cum'è batteri, virus è fungi. A
Guli cueauhje
pò esse usatu per sterilizà una varietà di superfici è oggetti, è ancu per purificà l'aria è l'acqua. Dui tipi principali di luce UV sò usati per a sterilizazione: UV-C è UV-A/B.
Sterilizazione UV-C
A luce UV-C, cunnisciuta ancu com'è "UV germicida", hè a forma più comunmente usata di luce UV per a sterilizazione. Stu tipu di diodu led UV hà una lunghezza d'onda trà 200 è 280 nanometri (nm), chì hè a gamma più efficace per inattivazione di i microorganismi.
A luce UV-C pò sterilizà parechje superfici è ogetti, cumprese l'equipaggiu medicale, a superficia di laboratori, è l'aria è l'acqua. A luce UV-C hè ancu aduprata in i purificatori d'aria per tumbà u muffa è i batteri è in i purificatori d'acqua per inattivà i microorganisimi cum'è i batteri è i virus.
A luce UV-C pò esse furnita attraversu diversi dispositi cum'è lampade UV, scatuli di luce UV, robot UV-C, è disinfezione di l'aria UV è l'acqua UV. Sti dispusitivi ponu esse aduprati in spazii chjusi, cum'è ospedali, laboratorii, è e piante di trasfurmazioni alimentari per sterilizà e superfici è l'aria è per purificà l'acqua.
A luce UV-C per a sterilizazione hè cunsiderata sicura quandu s'utilice in un ambiente cuntrullatu è sottu guida prufessiunale. In ogni casu, hè essenziale per esse cuscenti chì l'esposizione à a luce UV-C pò dannà a pelle è l'ochji, è e precauzioni deve esse pigliatu per evità l'esposizione diretta.
Inoltre, a so popularità hè dovuta à a so capacità di tumbà i microorganismi rapidamente è ùn lascia micca residui dopu a sterilizazione. Tuttavia, deve esse usatu sottu a guida prufessiunale per evità di dannà l'omu.
![A luce ultravioletta irradia direttamente u corpu umanu per a sterilizazione? 3]()
Sterilizzazione UV-A/B
U lume UV-A è UV-B, chì anu lunghezze d'onda più longu chì a luce UV-C, sò ancu usati per a sterilizazione in certi applicazioni. A luce UV-A hà una lunghezza d'onda trà 315 è 400 nm, è a luce UV-B hà una lunghezza d'onda trà 280 è 315 nm. Mentre ùn hè micca efficace cum'è a luce UV-C à l'inattivazione di i microorganismi, a luce UV-A è UV-B pò ancu esse usata per sterilizà certe superfici è oggetti, cum'è imballaggi alimentari è tessili.
Per esempiu, in l'industria alimentaria, a luce UV-A è UV-B pò esse aduprata per sterilizà l'imballaggi alimentari è i cuntenituri uccidendu i batteri è altri microorganismi chì ponu causà spoilage alimentari.
In listessu modu, a luce UV-A è UV-B pò ancu esse aduprata per sterilizà tessili, cum'è vestiti è letti, uccidendu bacteria è altri microorganisimi chì ponu causà odori è macchie.
A luce UV-A è UV-B sò agenti di disinfezione di l'aire, ma hè menu efficace di a luce UV-C. Stu tipu di diodu led UV pò esse furnitu attraversu diversi dispositi cum'è lampade UV, scatuli di luce UV, disinfezione di l'acqua UV, è purificatori d'aria UV-A / B.
Hè impurtante di nutà chì l'esposizione à a luce UV-A è UV-B pò dannà a pelle è l'ochji, è e precauzioni deve esse pigliatu per evità l'esposizione diretta. I luci UV-A è UV-B devenu esse aduprati in un ambiente cuntrullatu è sottu guida prufessiunale per evità di dannà l'omu.
Inoltre, a luce UV-A è UV-B ùn sò micca efficaci cum'è a luce UV-C in l'inattivazione di i microorganismi, ma ponu ancu esse aduprate per sterilizà certi tipi di superfici è oggetti, cum'è l'imballaggi alimentari è i tessili. Tuttavia, l'utilizanu sottu a guida prufessiunale hè impurtante per evità di dannà l'omu.
I pruduttori di led UV furniscenu luce per sterilizà spazii chjusi cum'è ospedali, laboratorii è e piante di trasfurmazioni alimentari. A luce UV-C hè aduprata per a disinfezione di l'aria è e superfici installendu lampade UV in i sistemi HVAC, u modulu LED UV è i robot UV-C.
Infine, a luce UV hè un metudu putente è efficace di sterilizazione chì pò esse usatu per inattivà una larga gamma di microorganismi. A luce UV-C hè a forma più efficace di luce UV per a sterilizazione, ma a luce UV-A è UV-B pò ancu esse usata in certi applicazioni.
Lampade UV-C in a casa è a so efficacità
I lampi UV-C emettenu luce UV-C è ponu esse aduprati per a sterilizazione in casa. Queste lampade ponu disinfettà superfici, cum'è countertops è doorknobs, è a disinfezione di l'aria in spazii chjusi, cum'è stanze è armari.
I lampi UV-C ponu esse efficaci à inattivà i microorganismi nantu à a superficia quandu sò usati bè.
In ogni casu, hè essenziale per nutà chì micca tutti i lampi UV-C sò creati uguali, è l'efficacità di una lampa UV-C pò varià secondu fatturi, cum'è l'intensità è u tempu di a luce UV-C. A distanza trà a lampada è a superficia disinfettata.
Hè impurtante ancu di nutà chì a luce UV-C pò causà prublemi di salute, è e precauzioni deve esse pigliatu per evità l'esposizione diretta. Dunque, l'usu di lampade UV-C in casa hè cunsigliatu solu cù una guida prufessiunale.
I lampi UV-C ponu esse efficaci à inattivà i microorganismi nantu à a superficia quandu sò usati bè. In ogni casu, hè vitale per nutà chì micca tutti i lampi UV-C sò creati uguali, è l'efficacità di una lampa UV-C pò varià secondu fatturi, cum'è a durata è a putenza di a luce UV-C.
A luce UV penetra in u corpu umanu?
Iè, hè.
A luce cù lunghezze d'onda più longu pò viaghjà più profonda in a pelle. A luce in u spettru UV hè tipicamente categurizatu cum'è UV-C (200 à 280 nm), UV-B (280 à 320 nm) o UV-A. (da 320 a 400 nm).
Infine, a luce cù una lunghezza d'onda attornu à l'ultraviolet mediu (UVB) hè a più cancerosa. Si trova ancu in i zoni (causatu da a luz di u sole) induve a capa d'ozone hè magre.
![A luce ultravioletta irradia direttamente u corpu umanu per a sterilizazione? 4]()
Conclusioni è cunsiglii
A luce ultravioletta, in particulare a luce UV-C, pò esse usata per a sterilizazione irradiendu direttamente i microorganismi è inattivendu. Tuttavia, hè impurtante à nutà chì irradiazione diretta di u corpu umanu cù
Guli cutapi
ùn hè micca cunsigliatu perchè pò causà danni à a pelle è l'ochji.
A luce UV-A è UV-B, chì anu lunghezze d'onda più longu cà a luce UV-C, pò ancu esse aduprata per a sterilizazione in certe applicazioni, cum'è l'imballaggi alimentari è i tessili. Ma hè menu efficace ch'è a luce UV-C.
Dunque, hè cunsigliatu d'utilizà a luce UV per a sterilizazione sottu a guida prufessiunale è in un ambiente cuntrullatu per assicurà un usu propiu è evità danni à l'omu.
Infine, hè impurtante di seguità l'istruzzioni di u fabricatore è e precauzioni di sicurezza quandu utilizate qualsiasi equipamentu di disinfezione di l'aria